Google Ads, czyli morze możliwości. Jak w nim pływać zamiast tonąć?

utworzone przez Rafał Wałęka | lut 18, 2021

Morze w sumie jest jak możliwość. Piękne, kuszące, ale bywa i zdradliwe. Bo możesz w nim utonąć, jeśli nie wiesz jak po nim pływać. Tak też jest z wyszukiwarką Google. Z jednej strony klient może znaleźć to czego szuka, czyli na przykład Twoją firmę. Z drugiej strony możesz utonąć w setkach, tysiącach czy milionach wyników wyszukiwań (w zależności od branży i konkurencji).
O możliwościach reklam Google Ads opowiemy Ci właśnie w tym artykule. Miłego i owocnego czytania.

Google Ads czy Google AdWords?

To właściwie jedno i to samo, niegdysiejsze Google AdWords. Po prostu zmieniono mu nazwę. Natomiast nie zmieniło się to, że w obecnych czasach reklama internetowa nie może istnieć bez odpowiedniego inwestowania w Google Ads. Przecież to do „wujka Google” zwracamy się, gdy chcemy kupić prezent bliskiej osobie albo gdy szukamy ciekawej oferty dla siebie. O drogę też pytamy Google. Nawet, gdy na imprezie ktoś zada Ci pytanie to nieraz odpowiadamy „czekaj, sprawdzę w Google”. A gdy coś nam dolega to najpierw zapytamy wyszukiwarki, a dopiero później może zwrócimy się do lekarza. Google i Google Ads są więc w naszej codzienności głębiej niż nam się wydaje.

Czym jest reklama Google Ads?

To system stworzony przez Google, który docelowo ma wskazywać nam to czego szukamy i docelowo ma to być najlepsza oferta dla nas. Jeśli szukamy „dobrych butów na lato”, to zadaniem Google Ads jest umiejscowienie danego sklepu z butami jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Bo teoretycznie ludzie nie zajrzą już na dalej. Google Ads więc ściągają Ci klientów zainteresowanych Twoją ofertą. Jeśli często bywasz na stronach z butami to zauważysz, że na innych stronach również pojawią Ci się reklamy butów (nawet jeśli teraz jesteś na stronie ulubionej drużyny sportowej). Oczywiście to wszystko jest bardziej skomplikowane i powiązane.

Dwa rodzaje Google Ads

W systemie reklamowym Google rozróżniamy:

  1. Reklamy w wyszukiwarce
  2. Reklamy w sieci reklamowej

W opcji 1 po prostu linki do naszej oferty mają pojawić się w wynikach wyszukiwania wyżej od konkurencji.
Opcja 2 to „goniące” Cię bannery, grafiki i filmy. Jeśli ktoś często ogląda strony o dobrych narzędziach marketingowych to jest szansa, że gdzieś pojawi mu się reklama Callback24. Albo jeśli był na takiej stronie, która sprzedaje Callback24, to tym bardziej mogą pokazać mu się reklamy tegoż Callbacka24 (jeśli te strony znajdują się w sieci reklamowej Google, to remarketing). Jeśli często wchodzisz na strony księgarń to będą cię ścigać reklamy książek. Kluczem dobrych Google Ads jest więc to, aby reklamy Twojej firmy były lepiej widoczne niż konkurencja i żeby docierały do odpowiednich osób.

Rozliczenia Google Ads

W wyszukiwarce liczy się opłata za kliknięcie (PPC – ang. pay-per-click). Czyli płacisz, gdy ktoś kliknie w Twoją reklamę, a zatem wejdzie do sklepu, na stronę. Opłacalne, prawda? Takie reklamy pojawią się w wynikach, jeśli wyszukujący wpisze odpowiednie słowa kluczowe. Przykład?

  • webinary marketingowe
  • dobry webinar
  • Callback24 webinar
  • darmowe webinary
  • Callback24 na e-commerce szkolenie
  • webinar
  • bezpłatne webinary
  • wideokonferencje

Wpisując powyższe słowa (fachowo „frazy”) w Google, powinny pojawić Ci się linki do strony z webinarami, szkoleniami online a najpewniej z webinarem na temat Callback24. W ten sposób zadowolony jest zarówno organizujący szkolenie z Callback24, jak i osoba go szukająca. Znów powtórzę, opłacalne, prawda?

Jak odróżnić reklamowane w Google linki od zwykłych?

Te darmowe, czyli niereklamowane przez Google Ads, nie mają napisu „Reklama”. Czyli jeśli ktoś inwestuje w reklamę to ma automatycznie lepszą ofertę niż ktoś niereklamujący się? Nie, nie musi tak być. Może mieć po prostu zdolnego specjalistę od Google Ads. Prawdą jest jednak, że nikt nie kupi produktu, o którego istnieniu nie wie.
Reklama Google Ads nie oznacza też, że najlepiej widoczni są tylko najbogatsi. Owszem, wydatek na reklamę jest ważny, ale Google zwraca też uwagę na jakość reklamy, jakość strony, lokalizację itd. Dobrą ofertę, z dobrą stroną www promuje się więc lepiej i taniej.
Jak to mawiają: wujka Google nie oszukasz, gdy wie czego szukasz…
No dobra, nie mówią tak, ale wierzymy, że Ty będziesz po tym jak przeczytasz nasz artykuł. Bo w możliwości Google Ads trzeba uwierzyć, a potem przekonać się o nich na własnej skórze. Zresztą to chyba robisz, bo jesteś na naszej stronie. Szukałeś lub szukałaś wartościowych sposobów na reklamę i jesteś u nas.

Tam są Twoi klienci!

Wartościowe będą też efekty takiej reklamy, a te są całkowicie mierzalne. Wiesz, że prawie 95% ludzi posiadających dostęp do Internetu korzysta z Google? Wśród nich są Twoi klienci. Używając Google Ads masz też pewność, że trafiasz nie do wszystkich, lecz do właściwiej grupy docelowej. Można też na bieżąco i skutecznie reagować lub też zostawić reklamie automatyczne działanie.

O co trzeba dbać przy Google Ads?

Pamiętaj o doborze odpowiednich słów kluczowych, wybierz cel (Sprzedaż, Ruch w Wyszukiwarce, Potencjalni Klienci). Dbaj także o samą stronę, na którą ma trafić Twój potencjalny klient. Odpowiednie kierowanie to podstawa. O co trzeba dbać przy Google Ads dowiesz się też na naszym marcowym webinarze. Szkolenie będzie bezpłatne, a korzyści z niego możesz przekuć na skuteczne działanie swojego biznesu – na tym zarobisz, więc znów powtórzę, opłacalne, prawda?

Jak wyglądają nasze „callbackowe webinary”?

O tym możesz przekonać się wchodząc na link „Webinary”. W styczniu tego roku Wojciech Bizub i Krystian Stefański opowiadali o tym, jak zwiększyć sprzedaż przez Internet w 2021, a w lutym Dominika Wawryniewicz i Mateusz Wróbel omawiali jak założyć i prowadzić własny sklep internetowy w 2021 roku. Podczas marcowego szkolenia z reklamy w Google dowiesz się też jak dobierać słowa kluczowe, zachować spójność komunikacji, przedstawić ofertę w sposób kuszący i zwiększyć sprzedaż, więc po prostu będziesz wiedzieć jak tworzyć dobre reklamy. Oto lead generation, które ożywi Twój biznes! A jak klienci będą już do Ciebie walić drzwiami, oknami i przez reklamy Google to na obsługę tak dużej ilości zapytań przyda Cię się Callback24. Więcej o nim przeczytasz w innych naszych artykułach lub na stronie „Jak działa Callback24”. A usługa Google Ads? Sprawdź co może dla Ciebie zrobić w tej sprawie agencja marketingowa itDesk.

Specjalista ds. Content Marketingu | wpisy

Specjalista ds. Content Marketingu

Zobacz też

Pop-up’y, czyli wyskakujące okienka – reklamują czy denerwują?

Pop-up’y, czyli wyskakujące okienka – reklamują czy denerwują?

Pop-up'y stały się obowiązkowym elementem większości stron internetowych. Marketingowcy je uwielbiają a użytkownicy nienawidzą. Ale czy na pewno?! Użytkownicy Sumo zebrali 23 645 948 adresów e-mail za pomocą wyskakujących okienek Kreatora list w mniej niż dwa...

17 najlepszych systemów CRM Ranking crm 2024

17 najlepszych systemów CRM Ranking crm 2024

To żadna tajemnica Dobry CRM skutecznie zwiększa liczbę dopiętych projektów. Zwiększa jakość pracy handlowców i systematyzuje ich pracę. Usprawnia współpracę między działami. Poprawia jakość obsługi klienta, pielęgnuje relacje z klientami. Tym samym zwiększa przychody...

Engagebay Recenzja – jedna platforma dla całego zespołu!

Engagebay Recenzja – jedna platforma dla całego zespołu!

1. Opinia na temat CRMu Engagebay to kolejne, choć mniej popularne rozwiązanie typu "wszystko w jednym". Jest proste, niedrogie, posiadające funkcje dostosowane dla działu sprzedaży, marketingu i obsługi klienta. Dostępnych jest wiele przydatnych funkcji, z których na...

SugarCRM Recenzja – automatyzuj działania w Twojej firmie!

SugarCRM Recenzja – automatyzuj działania w Twojej firmie!

1. Opinia na temat CRMu Sugarcrm to bardzo popularne oprogramowanie, które powstało w Stanach Zjednoczonych. Działa w oparciu o open source a więc mimo że pudełkowy, może być dopasowany do oczekiwań danego klienta. Wspomaga automatyzację procesów z obszarów Customer...

Insightly Recenzja – przyjazny system do zarządzania relacjami!

Insightly Recenzja – przyjazny system do zarządzania relacjami!

1. Opinia na temat CRMu Utrzymywanie stałego kontaktu z klientami, dostęp do wcześniejszych rozmów, żywa komunikacja między pracownikami, sprawne zarządzanie zadaniami to jedne z ważniejszych zadań w organizacjach. Pracownicy nie są w stanie zapamiętać i przetworzyć...

Zendesk sell Recenzja – w czym pomoże Twojej firmie?

Zendesk sell Recenzja – w czym pomoże Twojej firmie?

1. Opinia na temat CRMu Zendesk sell to narzędzie do sprawnego zarządzania relacjami z klientem i sprzedażą. To platforma, w której najważniejsze funkcje skupiają się wokół obsługi klienta. Służy przede wszystkim do pomagania klientom, odpowiadania na ich potrzeby i...

Salesforce Recenzja – system crm dla Twojego biznesu

Salesforce Recenzja – system crm dla Twojego biznesu

1. Opinia na temat CRMu Salesforce to jedno z popularniejszych a zarazem bardziej zaawansowanych rozwiązań dostępnych z poziomu przeglądarki internetowej. To, co przede wszystkim można o nim powiedzieć, to że jest innowacyjne i że układa procesy biznesowe w...

Zohocrm Recenzja – dopasowany CRM do Twoich potrzeb!

Zohocrm Recenzja – dopasowany CRM do Twoich potrzeb!

1. Opinia na temat CRMu Zoho crm to platforma służąca do zarządzania relacjami z klientem, analizowania i prognozowania sprzedaży oraz dbania o relacje z klientami. W Polsce zoho crm ma jednego polskiego Partnera, z którym bezpośrednio się możemy kontaktować. Jest to...

Hubspot Recenzja – zaawansowany CRM dla Twojej firmy!

Hubspot Recenzja – zaawansowany CRM dla Twojej firmy!

1. Opinia na temat CRMu Jeśli miałaś/miałeś okazję zapoznać się z pozostałymi recenzjami crmów, to pewnie zauważyłeś, że skupiały się na jednej głównej funkcji - było to albo zarządzanie projektem, albo zarządzanie relacjami, albo obsługa klienta. Była to jedna,...

Bitrix24 Recenzja – Twój Partner w zarządzaniu zadaniami!

Bitrix24 Recenzja – Twój Partner w zarządzaniu zadaniami!

1. Opinia na temat CRMu Bitrix24 na tle podobnych CRMów wypada bardzo dobrze. Wyróżnia się przede wszystkim ogromem funkcjonalności oraz możliwością bezpłatnego korzystania. Jest to system posiadający funkcje potrzebne w zarządzaniu klientami, zarządzaniu projektami,...